Salach konferencyjnych i biurach

 
Nawilżanie powietrza w salach konferencyjnych i biurach

Wszyscy powinni pracować w komfortowych warunkach. Nowoczesne wzornictwo i nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne w miejscu pracy pozytywnie oddziałują na motywację, wydajność i stan zdrowia pracowników. Właściwy poziom wilgotności ma kluczowy wpływ na zdrowie i samopoczucie osób obecnych w biurze, chroniąc je przed chorobami.

Godziny spędzane przed ekranem komputera, czynności, przy których trzeba dużo mówić, i przegrzane biura mogą sprawiać, że wilgotność powietrza otoczenia jest niewystarczająca, co znacznie szkodzi zdrowiu. Pracownicy często uskarżają się na infekcje układu oddechowego, trudności z przełykaniem, ból gardła i pieczenie oczu, zwłaszcza w miesiącach zimowych.


Najnowsze badania medyczne dowodzą, że odporność błon śluzowych na zakażenia w dużym stopniu zależy od wilgotności powietrza otoczenia. Gdy wilgotność powietrza spada, zmniejsza się ilość mikroorganizmów usuwanych przez organizm z układu oddechowego. Do wydajnego, szybkiego oczyszczania dróg oddechowych — co prowadzi do mniejszej podatności na choroby zakaźne — wymagana jest odpowiednio wysoka wilgotność: co najmniej 45%.